ارائه دهنده راهکار برای مسائل مدیریت عملیات

0912-5463970

مشاوره رایگان

لطفا منوی مورد نظر را انتخاب کنید

۲۰ عامل شکست استارت آپ

۲۰ عامل شکست استارت آپ

۲۰ عامل شکست استارت آپ

  1. عدم نیاز بازار: یعنی به جا نوآوری و توجه به نیاز بازار یک استارتاپ راه اندازی کنیم .

پس اولین قدم اینه که تحقیق کنیم که بازار به چه نوع استارتاپ هایی نیاز دارد و مردم بیشتر دنبال چه چیز هایی هستند.

  1. کمبود بودجه: به دو صورت ممکنه کمبود بودجه برای ما دردسر ساز بشه :یکی اینکه ما از اول سرمایه ی مناسب برای راه اندازی استارتاپ را در اختیار نداشته باشیم .و دیگر اینکه بودجه کافی برای کسب و کار ما در دسترس بوده ولی ما مدیریتی برای خرج کردن این بودجه نداشتیم.
  2. تیم نادرست: شما برای راه اندازی یک استارتاپ نیاز به یک تیم متخصص با انگیزه و فعال دارید؛ در غیر این صورت انتظار نداشته باشید که موفق شوید.
  3. خارج شدن از رقابت: خیلی از استارتاپ ها بعد از اینکه به یک جایگاه خوبی رسیدند دیگه به تحلیل رقبا نمی‌پردازند.

در صورتیکه شما دائما و تاکید میکنیم دائما باید رقبای کسب و کار خود را بشناسید و تحلیل کنید. پس هیچوقت از بازار رقابت خارج نشوید.

  1. قیمت گذاری نامناسب: این نکته را بدانید که هیچ مشتری ای در ابتدای کار برای محصولی که هرچند با کیفیت است ولی قیمت بالایی دارد پول خرج نمی کند؛ پس اگر در آغار کسب و کار خود محصولتان هر چقدر هم که مرغوب باشد به قیمت بالایی برای فروش بگذارید انتظاری نمی توانید داشته باشید که فروش خوبی هم داشته باشید.
  2. محصول ضعیف : اگر همیشه خدمات و محصولاتتان به یک شکل باشد، یعنی هیچ تغییر و نوآوری بعد از یک مدت در آن ایجاد نکنید نمی توانید توقع داشته باشید که در بازار برای مشتری جذابیتی داشته باشید.
  3. نداشتن یک استراتژی: هر کسب و کاری نیاز به یک برنامه‌ی دقیق و استراتژی دارد تا طبق آن پیش بروید .
  4. تبلیغات نا مناسب: همانطور که می دانید تبلیغات تاثیر به سزایی در استارتاپ شما دارد، پس اگر قصد تبلیغات دارید حواستان باشد که کی و کجا تبلیغ می کنید.
  5. توجه نکردن به نظر مشتری: خیلی از کسب و کارها بعد از مدتی دیگر به خواسته ها و نظر مشتری بی توجه می‌شوند، همین امر باعث سقوط استارتاپ آن‌ها می شود.

این نکته را همیشه بدانید که نظر مثبت مشتری برای بقای کار شما الزامی است.

  1. زمان نامناسب معرفی محصول:  این مورد ۱۵ % کار را درگیر خود کرده است، خیلی از محصولاتی که در زمان مناسبی معرفی نشده اند؛ موفقیت چندانی کسب نکرده اند، پس به این نکته هم توجه کنید.
  2. بی رحمی نسبت به استارتاپ: خیلی از افرادی که کسب و کار خوبی هم داشته اند بعد از مدتی بنا به دلایل مختلف خانوادگی و مشکلات به وجود آمده نسبت به کار خود بی رحم می شوند و توجه و تلاش سابق را ندارند.
  3. عدم هماهنگی سرمایه گذارها: هر سرمایه گذاری در کار نظر خود را دارد، اگر به نظرات همه آن ها خیلی دقت بشه یکسری مشکلات به وجود می آید. در این مورد سعی کنید همه ی ایده ها را از یک فیلتر رد کنین تا ایده ای که بر اساس استراتژی کار شماست انتخاب شود.
  4. تغییر مسیر نادرست: ۱۰% از کسب و کارها به همین دلیل از بین می روند. خیلی از کارفرما در نیمه های راه تصمیم به تغییر مسیر می گیرند ولی این تغییر مسیر ناگهانی در خیلی از موارد غلط انتخاب می شود؛ که به طور کلی باعث نابودی آن استارتاپ می شود.
  5. نبودن اشتیاق: وجود اشتیاق به کار لازمه‌ی ادامه ی آن کسب و کار است؛ اینکه شما بعد از مدتی نسبت به کارتان سرد می‌شوید نمی توانید توقع داشته باشید آینده‌ی کاری خوبی در پیش رویتان باشد.
  6. موقعیت مکانی بد: ۹% استارتاپ ها با این چالش مواجه می شوند. به این معنا که یک کار در جایی قرار می گیرد که هیچ ایده و خلاقیت برای آن وجود ندارد.
  7. کمبود سرمایه و علاقه‌ی سرمایه گذار:  برای هر استارتاپی قبل از شروع باید بودجه‌ی مناسب در نظر گرفته شود وگرنه؛ در میانه های راه با شکست مواجه می شود.
  8. چالش های قانونی غیر منتظره: حداقل ۸% کسب و کار درگیر این مسائل می شوند. در حین کار ممکنه به یک سری چالش هایی بر بخوریم که ما را از مسیر اصلی و هدفمان دور کند، در صورت مقابله نکردن با آن‌ها مشکلات زیادی به وجود می آید.
  9. استفاده نکردن از شبکه های عامه: اگر بنیان گذاران به اندازه ای که از ارتباطات خودشان استفاده می کنند از ارتباطات سرمایه گذاران استفاده نکنند عملا نمی توانند تراکنشی را جذب کنند.
  10. استیصال و بی رقمی: بر اساس آمارهای گرفته شده ۸% کسب و کار به این مشکل دچار می شوند. بنیان گذاران عموما زندگی متعادلی ندارند و درگیر شدن بین موضوعات و چالش های مختلف عموما باعث استیصال و بی رمقی در آنان می شود.
  11. تغییر مسیر و نداشتن استراتژی: فقط یک ایده برای یک استارتاپ کافی نیست. هدف و بعد از آن داشتن یک استراتژی قوی که در میان مسیر همه چیز بر اساس آن پیش برود لازمه‌ی ادامه‌ی بقا شما در بازار است .

 

با پیشرفت تکنولوژی اکثر استارت آپ‌ها به سمت کسب و کارهای آنلاین رفته اند و شروع این استارت آپ‌ها، یک اپلیکیشن موبایل یا یک وب‌سایت یا طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می باشد. امروزه کسب و کارهای سنتی هم نیاز به یک سایت دارند و بسیاری از کسب و کارها کاملا مبتنی بر وب هستند، که این موضوع اهمیت طراحی وب را دو چندان می کند. شما برای راه اندازی یک استارتاپ قطعا نیاز به یک طراحی سایت حرفه ای دارید همچنین نیاز به ساخت اپلیکیشن اندروید و طراحی اپلیکیشن IOS دارید.

شرکت ساپ مشتریان خود را در طی مسیر کسب و کار تنها نگذاشته و همانند موسسین کسب و کار برای موفقیت کسب و کار آن ها تلاش می کند و پیش از شروع پروژه و در حین اجرای پروژه، نه تنها در توسعه سیستم های نرم افزاری به آن ها کمک می کنند، بلکه ایده های خود را جهت بهبود استات آپ به مشتریان خود ارائه می دهند.

محسن میثاقیان

محسن میثاقیان

آموختن کوچک‌ترین رسالتی است که بر دوش انسان‌هاست. من نیز خود را در انجام درست این رسالت شریک می‌دانم

رزومه

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مطالب
دسته بندی ها
برچسب ها
    آخرین دیدگاه ها